Bayernweiter Probealarm am Donnerstag, 12. Mai

Dabei werden die Sirenen auf ihre Funktionsfähigkeit getestet.

Am Donnerstag, den 12. Mai 2022, ab 11 Uhr findet in ganz Bayern ein Probealarm statt. Dabei werden die Sirenen auf ihre Funktionsfähigkeit getestet. Außerdem soll die Bevölkerung durch den Probealarm über die Bedeutung von Sirenenwarnungen informiert werden. Auch Warnmeldungen werden über die verschiedenen Warn-Apps wie z.B. NINA versandt.

Alarm exercises are important in order to be able to react correctly in hazardous situations. Therefore, a test alarm will take place throughout Bavaria Thursday on 12th May 2022. During this test alarm, the sirens will be tested for their functionality. In addition, the test alarm is intended to inform the population about the importance of siren warnings. Warnings are also sent via the various warning apps such as NINA. So please don’t be frightened when the sirens start wailing at 11:00 a.m. on 12th May 2022! This is only a test alarm and no reason to worry.

Для того, щоб мати можливість правильно реагувати в небезпечних ситуаціях, важливо проводити навчальні вправи. Тому в четвер, 12 травня 2022 року, по всій Баварії пролунає пробна тривога. Так сирени перевіряються на їх працездатність. Крім того, за допомогою навчальної тривоги громадськість має бути проінформована про важливість попередження сиренами. Попереджувальні повідомлення також надсилаються через різні попереджувальні програми, такі як NINA. Тож, будь ласка, не турбуйтеся, коли 12 травня 2022 року з 11:00 зазвучать сирени! Це лише тестовий сигнал тривоги, і він не є приводом для хвилювань!